Hoppa direkt till innehåll
Forshaga huvudbild

Felanmälan

Felanmälan

När man upplever driftstörningar i sina tjänster ska man alltid kontakta sin tjänsteleverantör för en felanmälan i första hand. Kontaktuppgifter till tjänsteleverantörerna hittar du här Leverantörer | Forshaga (valjtjanst.se)
Felanmälan går till såhär:
  1. Kontakta din tjänsteleverantör – alltså den som levererar din bredband- och/eller tv-tjänst.
  2. Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
  3. Tjänsteleverantören löser förhoppningsvis ditt problem, om inte kontaktar tjänsteleverantören Forshaga Fibernät för att göra en felanmälan, du som kund ska alltså inte göra det.
  4. Forshaga Fibernät felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat. Vid behov kontaktar tekniker dig som kund för att göra felsökning på plats.
  5. Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.

Felanmälan av skadad eller avgrävd fiber.
Har du eller någon annan råkat gräva av eller skadat fibern på din tomt? Då kontaktar du Forshaga Fibernät. Våra tekniker eller vår entreprenör åtgärdar då felet mot en kostnad som Forshaga Fibernät debiterar dig. Kontakta kundtjänst 054-19 29 60,
Ska du renovera eller vill flytta tjänstefördelaren?
Renoverar du eller på grund av annan anledning vill flytta tjänstefördelaren behöver du kontakta oss och beställa jobbet från oss. Man ska aldrig flytta tjänstefördelaren själv. Kontakta oss för information 054-19 29 60,